Datorerna tar över!

Tänkte på det här igår.
Igår gick jag upp sent, satte mig vid datorn, åt lunch, gick och handlade mat, var ute och sprang, kom hem, åt middag, pratade med våran "gäst" (som för övrigt skjutsat sin dotter till Tokio Hotels konsert i Globen och därför var i Stockholm) Sen satte jag mig vid datorn igen, satt där länge. Det blir jävligt många timmar, måste lägga av med det.
Alltså sen jag upptäckte att bloggar finns....Nu har jag slutat använda Bloglovin, jag har kvar mitt konto med massa prenumerationer så jag kan gå in och kolla när jag vill men jag använder det inte dagligen, det finns så mycket bra men jag vill inte sitta så mycket framför datorn. Jag vill inte läsa så många bloggar på en dag, eller det kanske jag vill, det finns ju många bra men jag vill inte lägga så mycket tid på det. 
Vad hände med mitt läsintresse? Jag slukade böcker. En sommar när vi var på "vårat landställe" (kan man kalla det, i Dalarna) så läste jag Twilight, en dag vaknade jag och började läsa (på "mitt sovrum") sen gick jag ner för att äta frukost eller lunch (vet inte vilket) Sen gick jag upp igen och fortsatte läsa. Jag läste till kanske ca. 18.00 på kvällen, då gick jag ner.
Har för mig att min mamma sa något som "vart har du varit hela dan?" eller så var det så att hon inte ens märkt att jag var borta (minns inte riktigt) men nu....Jag lånar böcker på biblioteket som jag inte läser, jag håller på att läsa en bok i skolan som det går skit trögt i, jag borde typ vara klar på måndag och jag är på sid ca. 20 av ca. 230. Hur fan ska det gå? Det går skit trögt när jag läser, jag blir distraherad....Och vad hände med mina texter, jag skriver fortfarande men lite...Förut var jag ju på mitt rum och?...Vet kanske inte riktigt men fixade med saker, kanske gjorde "pärlsaker"  (har en del pärlor)....Men nu brukar jag sitta vid datorn.
Så idag har jag inte suttit vid datorn förns nu efter middan (förutom att jag lyssnade på musik på spotify)
Så, MINDRE dator för min del...
Nu måste jag lägga fram kläder till imorgon ska först rida, sen på dop (min kusin Axel) och sen antagligen sova hos en kompis.
Ha det bra
2010-03-05 @ 20:57:08 Blandat i Text Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0