"Sorg" och glädje

Hej, var ganska länge sen sist...
Idag var våra No lärare sjuk vilket var bra för då fick vi sluta en timme tidigare!
Just det "sorgen" ja. Jag berättade ju att jga skulle sova hos en kompis. Vi hade det jättebra tills jag upptäckte att min mobil var borta.
Försvunnen! Vi letade igenom hela det rummet där vi varit hela kvällen.
BORTA! Och jag mina idiot hade stängt av både ljudet och vibbrationerna.
Vi hittade den inte så tillsist gick vi i alla fall och la oss.
Morgonen därpå fortsatte vi leta, tog bort sängkläder och skakade dom, lyste med en ficklampa under hyllor. Ingenting.
Min kompis föräldrar hälpte till och leta.
Ingenting.
Tillsist så gick jag hem.
Det var faktiskt jobbigt att vara utan mobilen, det var det som var "sorgen". Jag fick hitta min väckarklocka och tänkte flera gånger "ja, det skriver jag upp på mobilen" Jag använder nämligen min mobil som "påminelsegrej" så jag tyckte verkligen det var jobbigt.
Och det är jobbigt att jag tycker det är jobbigt, jag menar det är bara en mobiltelefon!
(Fast, det är också min mp3)
Och sen imorse när jag "packade" min skolväska hittade jga den. Den låg i väskan - samma väska som jag haft hos min kompis. Och jag vet att både jag och min kompis letade igenom och tömde den. Totalt kankse 3-4 gånger.
Jag fattar inte antingen så var vi otroligt slarviga - vilket vi INTE var- eller så rammlade den ner där på något sätt efteråt.

A ja, det var ju igentligen ingen stor grej.

Gårdagen ängnade jag åt att fixa med mitt rum. Vi har målat om. Alla väggar vita och sen en med en svart, mönstrad tapet. Vi är tyvärr inte riktigt klara än, jag vill bara flytta in att möblera är mycket roligare än att måla och det blir så fint!



Bild på en fin "vattenpöl" i fjällen. Ingen av mina bilder får kopieras.


2009-11-09 @ 17:18:49 Vardag i bilder Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0