Lärare kan vara smarta

Min svenska lärare som jag i vanliga fall tycker väldigt illa om hade idag tagit fram en väldigt bra grej.
En bild på "Disney prinsessor". Han hade en lektion som jag inte var med på men jag antar att han visade dom som var där bilden och sen hittade "T" ett papper med bilden i korridoren. Hon visa mig.

Dom är sjukt smala...Sjukt. Okej smala modeller överallt men det här är sjukt...Helt sjukt.(det är möjligt eftersom dom är tecknade) Detta ger "vi" till "våra" barn, bilder på dom, dockor, filmer.
Jag vet att jag till exempel läste någon tidning med lilla sjö jungfrun när jag var liten, men då ser man det inte, inte det jag såg idag, hur sjukt det egentligen är,nu har man har ju inte sett dom på ett tag heller...

Det här är nog inte bilden han hade utan någon jag hittade på google, kolla här

Kolla Ariels midja. (Heter hon så?)
Jag säger inte att dom som hade just den här bilden är dumma, det här är inte något mot dom. Det är hela grejen. Jag gillade dom också när jag var liten.




Ps. Jag hade prinsess trosor när jag var liten, med bla. Deras ansikten. Någon färgades i tvätten så att ansiktet blev helt grönt så att dom såg illamående ut.
2010-10-20 @ 21:28:25 Läsvärt Permalink


Kommentarer
Postat av: Igeland

sv: Okej (:

Jag ska gå media ;)

2010-10-21 @ 09:12:58
URL: http://igeland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0