ALLA HJÄRTAN DAG

g har inte bloggat på vad kan det vara? En vecka? Jag har nämligen praoat vilket lett till att jag varit skit trött är jag kommit hem och inte velat.
Om jag inte skrivit det så fick jag i alla fall plats på ett hund dagis, rätt kul. Egentligen tycker jag inte hundar är jätteroliga, fast jag skulle inte bli ledsen om mina föräldrar ville skaffa en. ;)  Min mamma gillar hundar, hon har haft en när hon var liten, min äldsta bror gillar hundar och min "lilla lillebror" älskar hundar, men inte pappa, han tycker inte om dom, dessutom så är han allergisk. :(
Nä men jag har väll haft en bra vecka, även om jag inte känner att jag direkt skulle vilja jobba med hundar när jag blir äldre (I alla fall inte länge, som ett "riktigt jobb"men kortare tider eller som "första jobb" skulle det vara perfekt) så är nog det här mycket roligare än tex. ica.
Jag börjar lite olika tider olika dagar men kl. 10 går man i alla fall ut med alla hundar på promenad, dom som jobbar där kan ju gå med ca. sju hundar men jag som inte är så van har nog max gått med fyra och bara det är många koppel att hålla reda på. Då är man ute i ca. en timme, sen går man in och byter hundar, dom har ju ca. 50 hundar (egentligen har dom plats för 60 men jag tror inte det är fullt och så är det olika från dag till dag) så sen går man ut ca. 45 min - en timme igen, sen när man kommer in så kollar jag ( det är typ min och en annan tjejs uppgift) att alla hundar har fräscht vatten och dom hundar som äter på dagis får mat, en del äter bara hemma, sen har all personal en timmes lunch+rast och sen går man ut på eftermiddags promenader på ca. 20 min (också det två gånger)
Det är kanske promenaderna som gör mig så jävla trött i skolan sitter man ju stilla mycket.
Så det här är vad jag kommer göra i veckan.
Red förresten igår, markarbete, vi hade tre bommar på volterna, en lite "upphöjd". Min häst ville dra iväg till dom andra som var på andra volten...Det gick väll inge bra men inte heller någon jättekatastrof....tycker jag nog.....
I alla fall, alla hjärtans dag idag, fottade lite rosor, dock blev det inte så bra men...men


2010-02-14 @ 21:57:58 BILD Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0