I skogen

I förrgår när jag var ute och sprang/gick (mest gick) så såg jag en stol. Det var en, ja man kan ju inte kalla det tjärn men en väldigt, väldigt stor vattenpöl, i pölen stod en svart stol.
Jag gick närmare (bort från stigen och en liten bit in i skogen) och tänkte på att jag alltid ångrar att jag inte har med mig kameran när jag är ute i skogen.
Där i pölen stod en svart stol, snett, men det som verkligen var konstigt var intressant var inte skogen utan det som låg på ena sidan av pölen.
Två foto album, ett video fodral som var tungt så det var nog ett videoband i, några kassettband, några "el" grejer, såg ut som delar av en telefon och sladdar och en del lösa plastfickor med bilder i som nog kommit från albumen.
Där fanns också några små saker som jag inte vet vad dom heter.
Det är som en liten kartong bit, sen är det som ett litet fönster i kartongen. Men det är inte ett fönster, det är en bild. Om man håller upp kartong biten mot himlen ser man bättre vad bilden föreställer. Jag vet inte vad dom har små sakerna heter men det är bilder på tex. kända byggnader. Men i alla fall så låg det några såna där. En med en bild av ett vitt slott.
Jag satte mig ner och kollade i foto albumen. Det var vad jag skulle kalla familjebilder. Människor jag inte känner och antagligen aldrig kommer känna. Barn, vuxna, några som dansar runt något som ser ut som en julgran utomlands. Några som rider, vykort från från länder med hotellmärken på. På en bild satt en flicka med brunt hår och höll i paket, det såg ut som om hon fyllde år.
Jag tycker om historier och jag undrar, varför har någon lämnat sina foto album här? Foto album fulla med minnen från ens liv. Varför lämnar någon dom ute i skogen?
Okej, man slänger grejer som man inte vill ha kvar men man slänger dom inte i skogen. Varför?
Var kommer grejerna ifrån?
Bild tagen nära mig med min gamla kamera.
Och ja, jag slutade efter lunch idag! ♥



Senare tillagt = Det är kanske svårt att förstå men det var en väldigt läskigt känsla, som om jag befann mig i en deckare och snart skulle upptäcka ett lik i pölen. Men där låg inget lik, vad jag kunde se
2010-04-27 @ 13:17:04 Tankar & Åsikter Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0