ArB rä nEd röF - netÅl Åp AnSsyl

Läs rubriken "baklänges" - jag vet den är skit jobbig.
Här är låten
Har simmat idag! 1000 meter, men med pauser, inte som förra gången. Gör det för att träna helt enkelt. Fast det var tråkigt att vara där själv utan "S" som var med förut en gång, fast då blev det inte så mycket simning. ;)
Var på cirkel sen, rätt kul.
När jag simmade mutade jag mig själv med godis. Jag skulle få köpa choklad fast sen blev min tjuga svald av en sån här.
Okej, inte kan jag svära på att det var det"märket"/"bolaget" men det är inte det som är grejen. Grejen är att en sån där apparat svalde min tjuga och jag fick inget för den! I alla fall inte vad jag förstod tror den "sa" nått om någon sms grej (Saldo?) men sen gick jag till en riktig affär och handlad istället.

Vet ni vad som är så himla skönt!? Min prov vecka är över! NO och SO prov avklarade, nu kan man slappna av lite till v.17 matte prov....Eller inte...Ligger efter i matte.
Men några saker som jag inbillar mig att man ska tänka på när man sitter där är :    (Prova om dom funkar)
1. Vad kan du göra när du sitter där? Ditt bästa mer kan du INTE göra. Går det dåligt får du "höja" ditt bästa till nästa prov men de gör du innan provet, när man väl sitter där är det ingen idè att hålla på att ångra att man inte pluggade mer innan.
2. Min förra lärare och rektor sa till mig att (minns jag rätt nu??) allt du ser/läser/hör sparas i ditt huvud. ALLT. Så svaret på frågorna finns där inne om du läste dom en gång innan, det gäller bara att ta fram dom.
Oavsett om detta är sant eller inte tror jag det kan  hjälpa att tänka så. Att du egentligen kan. (Jag menar dock INTE att du bara ska läsa vad det nu är du pluggar på en gång innan och räkna med att du kan det)
3. Slappna av! (speciellt i matte)
4. Om du inte kan - tänk logiskt! Använd information "om frågan" som du känner till, helt enkelt tänk runtomkring och se vad som verkar mest troligt. (Om du inte minns nån metod i matte så försök räkna ut det på något annat sätt)
En del av det här är kanske du tycker är självklart men jag skriver också för mig själv
Det är i alla fall vad jag har hållt på med.    Och försökt fixa en ny bakgrund hit!....Fast det fungerade inte..:( Skulle vilja "göra om" lite men vi får väll se vad som händer


2010-04-16 @ 23:33:35 BILD Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0